پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی
سه شنبه ٥ بهمن ١٣٩٥
مديريت مجوزهامديريت مجوزها

عنوان

مسئول نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در منطقه 6 تهران؛ به جای مدارس کوچک، ساخت مجتمع های آموزشی ضرورت دارد

متن

​علی اکبر معتقد است برای رشد وتوسعه مدارس و همچنین امر مدرسه سازی لازم است که مناطق مختلف آموزش و پرورش با اشخاص حقوقی ارتباط بیشتری برقرار کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران ، علیرضا علی اکبر در گفت و گو با خبرنگار مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت: در حال حاضر خیرین ما افراد حقیقی هستند که با وجود نهایت تلاشی که در این راستا دارند باز هم دارای بودجه محدود اند بنابراین آموزش و پرورش باید به برقراری ارتباط با واحدهایی مانند شهرداری و یا بانک ها اهتمام ورزد.

مسئول نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه 6 توضیح داد: متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که برخی بانک ها برای آن که نامشان مطرح شود به ساخت مدارسی کوچک و با امکانات محدود پرداخته اند که این نه تنها عاملی برای خوش نامی آن ها نخواهد بود بلکه تنها پیامد آن اتلاف انرژی و بودجه است .

وی در این خصوص افزود: با این وجود نباید فعالیت این واحدها را بی ارزش کنیم بلکه ما قصد داریم که با دیدی روشن تر حضور پررنگ تری را از اشخاص حقوقی در جامعه جلوه دهیم که این امر مستلزم دور اندیشی و توجه مسئولان این حوزه است.

علی اکبر همچنین تصریح کرد: در حال حاضر زمان آن رسیده است که بجای ساخت مدارس کوچک که تنها به چند کلاس محدود می شوند به دنبال ساخت مجتمع های تحصیلی باشیم که به دلیل تمرکز چند واحد تحصیلی در کنار هم می تواند با صرف هزینه های کمتر تجهیزات و امکانات بیشتری را ایجاد کرد.

مسئول نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز منطقه 6 با تاکید بر اینکه لازم است با بهره گیری از روش های نوین به ساخت و توسعه مدارس بپردازیم، گفت: اگر چه بسیاری از مدارسی که طی چند دهه اخیر ایجاد و اداره می شد موفق عمل کرده اند اما ضروری است که به خاطر داشته باشیم که دنیا به سمت مدرن شدن است و در کنار رشد کشور باید به فکر ارتقای سیستم های آموزشی باشیم.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه کودکان و نوجوانانی که در حال حاضر مشغول تحصیل در مدارس هستند افرادی هوشیار و آگاه هستند ما می توانیم با بکارگیری از برنامه های مدون بستری مناسب برای رشد این نیروهای انسانی فراهم کنیم.

علی اکبر در پایان با تاکید بر اینکه ساختار شهری استان تهران به سمتی حرکت کرده است که نیازمند مجتمع های آموزشی است اذعان داشت: در تعاملی که میان آموزش و پرورش با اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد می شود می توان ظرفیت های بالایی را در توسعه مدارس کشور ایجاد کرد.


تصویر

http://www.dres.ir/public/PublishingImages/lists/news_public/archive/namayandegi-m6.jpg

تاریخ

1395/10/22

استان

تهران

تاریخ انقضا

ضمايم