پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی
چهارشنبه ٢٨ آذر ١٣٩٧
ارسال به پیام رسان
مديريت مجوزهامديريت مجوزها

عنوان

با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد؛ 1700 فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی در سراسر کشور به صورت همزمان و متمرکز

متن

آئین بهره‌برداری همزمان از ۱۷۰۰ فضای آموزشی، ورزشی و پرورشی به صورت همزمان و متمرکز در سراسر کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در دبستان خیرساز فرزانه ۳ تهران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم اظهار کرد: از این تعداد پروژه هزار و 509 مورد آن فضای آموزشی مشتمل بر 8000 کلاس درس با یک میلیون مترمربع زیربنا است که با صرف اعتباری بالغ بر  هزار و 252 میلیارد تومان احداث شده است.


مهراله رخشانی‌مهر افزود: 67 مورد سالن ورزشی، 16 استخر و 108 مورد فضای پرورشی نیز از دیگر پروژه‌های افتتاحی است که برای احداث آنها نیز 198 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه با بیان اینکه در سیر تاریخی جامعه، موضوع تعلیم و تعلم در فرهنگ دینی، ملی و آموزش و پرورش جایگاه ویژه و ممتازی دارد، تصریح کرد: امروزه تمام کسانی که به دنبال توسعه و اصلاحات هستند از آموزش و پرورش آغاز می‌کنند و رویکردهای برآمده از عصر جدید ارتباطات و فناوری‌ها در تعلیم و تربیت، موجب حرکت تدریجی در باز تعریف مفاهیم اساسی تعلیم و تربیت شده‌ است.


وی افزود: علم، تدریس، معلم، شاگرد، محتوای درسی و مدرسه در حال احراز تعاریف جدید هستند.


IMG_20181002_125251_278.jpg


رخشانی مهر با بیان اینکه  تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور در حدود یک قرن پیش منجر به تلاش‌هایی برای نیل به ره‌آوردهای دنیای مدرن و جستجوی هویتی جدید شد، اظهار داشت: این تغییر با تحول در شیوه مدرسه سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده است که اولین نمونه‌های این الگو در دارالفنون مشاهده می شود.


معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و تربیت نیروهای متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌رفت، ادامه داد: گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی فقط در سایه ایجاد تحول در طرز تفکر و نگرش عوامل انسانی و وزارت آموزش و پرورش ممکن و عملی بود.


رخشانی مهر با بیان اینکه در سال ۷۷ جهاد مقدس مدرسه سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه ساز شتاب و سرعت مثال‌زدنی گرفت و حتی گوی سبقت رااز دولت نهم ربود، اظهار کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی برنامه چهارم مبنی بر تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر و همچنین هویت بخشی به معماری و مقاوم سازی ساختمان‌ها، طرح تخریب و بازسازی هزاران مدرسه بدون استحکام و خطرآفرین را آغاز کرد که این اقدام با اثرات و دستاوردهای خوبی همراه شد به گونه‌ای که در بسیاری حوادث طبیعی از جمله زلزله‌های مختلف، مدارس ایمن‌سازی شده و جدیدالاحداث تنها ساختمان‌های سالم و پایدار آن مناطق بودند که زلزله اخیر کرمانشاه گواه این ادعاست.


استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور

 

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استانداردسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس از سال 1390 در صدر برنامه‌های سازمان نوسازی مدارس کشور قرار گرفته است، افزود: اتفاق تلخ سال ۹۱ شین آباد موجب شد مجلس شورای اسلامی بخشی از اعتبارات عوارض گاز را به توسعه و سرعت بخشی به استانداردسازی گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص دهد و همین اقدام اثربخش موجب شد در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ حدود ۲۴ هزار مدرسه با ۱۷۰ هزار کلاس درس استاندارسازی گرمایشی شود تا کشورمان کمتر شاهد حوادث شوم و مرگبار برای امانت‌های گرانبهای مردم باشد.

 

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی با مشارکت خیرین و اهتمام ارکان سازمان نوسازی مدارس کشور به توفیقات بزرگی مانند افزایش سرانه فضای آموزشی دست پیدا کرده است، به گونه‌ای که قبل از انقلاب میانگین سرانه فضای آموزشی 1.5 مترمربع به ازای هر دانش‌ آموز بود اما اکنون این سرانه به 5.2 مترمربع رسیده است.

 

وی افزود: اما با تمام این اتفاقات خوب و علی‌رغم همه توجه‌ها به امر مدرسه سازی با حضور بی‌نظیر نیک اندیشان خیر مدرسه ساز و مشارکت ستودنی بخش‌هایی مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی، بانک ها و موسسات مختلف، امروزه در شرایطی قرار گرفتیم که همچنان ۳۰ درصد مدارس کشورمان ناایمن هستند.

 

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: بر این باوریم که امروزه نگاه به مدرسه دیگر صرفاً نگاه به یک ساختمان ساده نیست، بلکه مدرسه آینه‌ای از حیات علمی و فرهنگی جامعه است که بالقوه قادر است به مدد معلم بیاید و تغییرهای ذهنی و احساسی و فکری را توسعه دهد و از این طریق در امر آموزش و پرورش سهیم باشد.

a.jpg

156.JPG 


تصویر

تاریخ

1397/7/10

استان

سازمان مركزي

تاریخ انقضا

ضمايم
ارسال به پیام رسان