پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی
یکشنبه ٢٩ مهر ١٣٩٧
 

مدير پروژه شناسنامه كردن فضاي آموزشي كشور:

نوسازي بخش جدانشدني آموزش و پرورش است

      مدير پروژه شناسنامه كردن فني فضاي آموزشي كشور گفت: نوسازي بخش جدانشدني آموزش و پرورش است.

      به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس مازندران ، خدامراد ممبني در گردهمايي مسئولان و اعضاي ستاد اجرايي شناسنامه‌دار كردن فضاهاي آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت: هدف از اجرايي اين طرح شناخت موقعيت مكاني مدارس و ارائه خدمات بهتر به دانش‌آموزان است.

      مدير پروژه شناسنامه كردن فني فضاي آموزشي كشور با اشاره به عناصر چهارگانه آموزش و پرورش جايگاه فضاي آموزشي را يكي از عناصر مطرح و در خور توجه تربيتي بيان كرد.

      وي ادامه داد: همانطور كه معلم كاركرد ويژه دارد، فضاي آموزشي هم جايگاه ويژه‌اي دارد كه بايد به آن توجه شود.

      ممبني با بيان اينكه نقش دانش‌پژوهان رشته معماري و هنر در طراحي به لحاظ پژوهش در رشته هنر تاثيرگذار است، افزود: رويكرد ساخت فضاي آموزشي نسبت به ساليان گذشته تغييرات زيادي كرد.

      مدير پروژه شناسنامه‌كردن فضاهاي آموزشي كشور بيان داشت: در طي سه سال گذشته سازمان نوسازي با همكاري چند دانشگاه و دانشگاه تهران همايش «مدرسه ايراني ، معماري ايراني» را راه‌اندازي كرد كه برترين آثار طراحان در بخش معماري فضاهاي آموزشي و پرورشي را انتخاب مي‌كند.

      وي با بيان اينكه در احداث فضاي آموزشي بحث كمي و كيفي بايد مورد توجه قرار بگيرد، يادآور شد: ظرفيت كلاس بايد متناسب با تعداد دانش‌آموزان باشد و ميزان مورد نياز هر دانش‌آموز براي فضاي آموزشي لحاظ شود.

      ممبني با انتقاد از شيوه آمارگيري كشور گفت: آمارگيري كه در كشور انجام مي‌شود توسط يك فرد غيرسازماني است و كسي ايرادي از آن نمي‌گيرد اما آمار آموزش و پرورش كه خطاي موجود در آن كم است، در زمان تصدي‌گري علي احمدي زير سئوال رفت.

      مدير پروژه شناسنامه‌كردن فني فضاهاي آموزشي كشور در پايان با اشاره به اهداف اين كارگروه در كشور گفت: جمع آوري سيستم اطلاعات دقيق در مدارس مي‌تواند كمك شاياني به ساخت فضاي آموزشي در مكان مناسب كند.

* 4904 كلاس درس مازندران تخريبي است

      مديركل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس مازندران نيز گفت: 4 هزار و 904 كلاس درس تخريبي در مازندران وجود دارد.
      علي نبيان اظهار داشت: تاكنون از 6 هزار و 410 كلاس تخريبي شناسايي شده در مازندران ، يك‌هزار و 506 كلاس بازسازي شده است.

      وي تصريح كرد: براي شناسنامه‌دار كردن فضاي آموزشي استان نياز به همكاري همه 32 منطقه آموزش و پرورش مازندران است.

      نبيان با بيان اينكه شناسنامه دار كردن فضاهاي آموزشي استان تا 31 مرداد ماه جاري بايد به اتمام برسد، ادامه داد: در اين طرح سه پارامتر شناسايي مدارس مستحكم، شناساي فضاي‌هايي كه نياز به مقاوم سازي دارد و شناسايي مدارس تخريبي مد نظر است.

      وي بيان داشت: اطلاعات موجود مربوط به سال 82 و83 است كه در دولت نهم و دهم به مجلس تقديم شد و تبديل به قانون شد.

      مديركل نوسازي مدارس مازندران با بيان اينكه كارهاي مقدماتي اين پروژه بزرگ در نوسازي مدارس انجام پذيرفته ، افزود: مشاوران مورد نياز براي تهيه كروكي و نقشه هاي مدارس انتخاب شده اند.

      وي تصريح كرد: نظارت بر صحت و سقم كار مشاوران و نقشه‌هاي تهيه شده در مركز استان و توسط اداره كل نوسازي مدارس انجام مي‌شود.

      نبيان با تاكيد بر همكاري مديران مناطق و مديران مدارس استان بيان داشت: اطلاعات خواسته شده از مديران مدارس با ارائه فرم‌هايي به آنها تهيه مي‌شود.

      وي خاطرنشان كرد: در اين طرح اطلاعات تمام فضاي آموزشي مدنظر است و همه امكانات موجود فضاهاي آموزشي و پرورشي در اين طرح مورد بررسي دقيق قرار مي‌گيرد.

      مديركل نوسازي مدارس مازندران در پايان يادآورشد: تمام اطلاعات حقوقي مورد نياز براي شناسايي مدارس در اين پروژه لحاظ شده است.