پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی
دوشنبه ٢ مهر ١٣٩٧
 

 به گزارش روابط عمومی،مهندس مقدم،مدیر کل نوسازی مدارس استان گیلان در گردهمایی روسا،مسئولین کمیته ها و دبیران ستادهای پروژه مهر مناطق آموزش و پرورش استان که درسالن اجتماعات مجتمع آموزشی وفرهنگی دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد،گفت:تربیت صحیح از کانون های علم و معرفت شکل گرفته و  وظیفه اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت  است.

وی با بیان اینکه فراهم نمودن بسترمناسب برای تحصیل دانش آموزان ماموریت اصلی نوسازی مدارس است،تصریح نمود:این دو نهاد در جهت تعلیم و تربیت فرزندان این مرز بوم گام بر می دارند.

مهندس مقدم پیشینه تاریخی ایران را در بحث تعلیم و تربیت یادآور و اظهار داشت:ایران از دوران گذشته مهد  علم ودانش بوده است و قابل مقایسه با کشورهای اروپایی نیست.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب شاهد شکوفایی خاصی در بحث تعلیم و تربیت هستیم اذعان داشت:امیدوارم با حمایت های شما مدیران محترم بتوانیم به جایگاه واقعی خود در جهان دست یابیم.

مهندس مقدم در بخش دوم سخنانش به معماری مدارس استان پرداخته و ابراز داشت:ساختمان ها و بناهای آموزشی ما باید مبتنی بر معماری اسلامی– ایرانی بوده و نمایانگر فرهنگ اصیل کشورمان باشد.

وی در ادامه افزود:فعالیت هایی را در راستای توسعه الگوی اسلامی- ایرانی در ساخت فضاهای آموزشی آغاز نموده ایم که می تواند منشاء  تحول خوبی در استان باشد .

مهندس مقدم،ابلاغ فراخون طراحی پلان و نمای فضاهای آموزشی و سردرب ورودی مدارس را از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان بعنوان گامی مهم برای رسیدن به معماری اسلامی –ایرانی دانست و ابراز داشت:ما از صاحبنظران و اساتید سراسر کشور و همه کسانی که دستی در معماری دارند خواسته ایم طرح های خود را در این زمینه ارائه داده تا بتوانیم مدارسی را بنا کنیم که مطابق معماری اصیل اسلامی و ایرانی باشند.

وی با پرداختن به اینکه یکی از دغدغه های اصلی مدیران ارتقای مدارس و بهبود و آماده سازی فضاهای آموزشی است،گفت:ان شاء ا... باهمکاری شماعزیزان،مدارس بهتر،با کیفیت تر و با بهره وری بیشتر را شاهد باشیم.

مدیر کل نوسازی به آماده سازی فضاهای آموزشی برای سالتحصیلی جدید پرداخته و گفت:به حول قوه الهی و با تمام توان تلاش داریم در مهرماه سال جاری شاهد بهره برداری 39 پروژه مقاوم سازی،16 پروژه تخریبی،1 پروژه مردمی و 3 پروژه مشارکتی باشیم.

تعمیر و نگه داری مدارس ازدیگر موضوعات مهمی بود که مدیر کل نوسازی مدارس استان به آن پرداخته و افزود:بیش از16 هزار کلاس درس در استان گیلان به علت نداشتن متولی مشخصی برای تعمیر و نگه داری هر سال متحمل خسارات زیادی می شوند.

وی با اشاره به اینکه نگه داری از فضاهای آموزشی برعهده دستگاه بهره بردار بوده و به هیج وجه بر عهده ی نوسازی مدارس نیست،از مدیر کل آموزش و پرورش خواست:تا درجلسات با وزیر محترم این موضوع را به عنوان یکی از دغدغه استان مطرح نموده تا ساختاری برای نگهداری ازساختمان‌های وزارت آموزش و پرورش تعریف شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مدیریت نگهداری ساختمان را یکی از موضوعات مهم در مدیریت ساختمان برشمرد و گفت:با داشتن مديريتي صحيح و مناسب در بخش تعمیر و نگه داری می توان کیفیت ساختمان را ارتقاء داده و امکان بهینه سازی هزینه ها و افزایش زمان بهره وری را  نیز فراهم نمود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گفت:امروز مبحث تعمير و نگهداري در ساختمان درسراسر جهان بويژه در كشورهاي توسعه يافته موردتوجه قرار گرفته است.

وی اظهارامیدواری نمود:ان شاء در کشور ما نیزشاهد ارتقاي كيفيت تخصصي در امر مديريت تعمير و نگهداري ساختمان باشیم و بتوانیم نقش مهم خود را در صیانت از میراث فرهنگی به خوبی ایفا نمائیم.

مهندس مقدم درپایان مطالبش بابیان اینکه نوسازی مدارس در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی نیازمند همکاری،همراهی و تعامل سازنده می باشداظهارداشت:باتعامل یکدیگر و صداقت بتوانیم شاهد شکوفائی بیشتر در ساختن ابنیه های زیبا و مستحکم در استان باشیم.